text.skipToContent text.skipToNavigation


Bedrijfsverklaring


itsme streeft ernaar de kwaliteit van zijn dienstverlening continu te verbeteren door middel van maatschappelijk verantwoord ondernemen (‘MVO’) waarbij kwaliteit, integriteit, betrouwbaarheid en vakbekwaamheid de basis is.  
 

Een van de uitgangspunten hierbij is de MVO Prestatieladder, geïnspireerd op de ISO 26000, die voor itsme is uitgewerkt in een aantal relevante thema’s die zijn vastgesteld door de belangrijkste stakeholders. Dit wordt in beleid en uitvoering gerealiseerd door ethisch correct gedrag, open en eerlijke communicatie, naleving van wetten en regels en altijd doen wat juist is.  
 

Om dit streven te verwezenlijken heeft itsme een geharmoniseerd managementsysteem opgezet conform de Harmonized Structure (‘HS’). Hierin zijn de kwaliteitseisen van de ISO 9001, de informatiebeveiligingseisen van de ISO 27001 en de eisen van de MVO Prestatieladder (niveau 3) ondergebracht en volledig geïmplementeerd binnen de organisatie. itsme heeft een interne auditingssystematiek om de naleving van het kwaliteits-, informatiebeveiligings- en MVO-beleid en de uitvoering van de bijbehorende processen te controleren.  
 

Daarnaast maakt itsme gebruik van een externe certificerende instelling om periodiek en onafhankelijk te toetsen op de naleving van de verplichtingen ten aanzien van de genoemde managementsystemen.
 

itsme streeft ernaar:

  • om volledig te voldoen aan geldende wet- en regelgeving;  
  • dat iedere medewerker bekend is met de uitgangspunten van het kwaliteits-, informatiebeveiligings- en MVO- beleid om het gewenste niveau te kunnen bereiken en handhaven;
  • dat iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt;
  • een diverse en inclusieve organisatie te zijn die energie steekt in zijn werkomgeving. Een plek waar samenwerking, gelijke kansen, aandacht voor individuele kwaliteit en ontwikkelmogelijkheden voorop staan;
  • dat er zorg wordt gedragen voor een veilige en gezonde werkomgeving conform de arbeidsomstandighedenwet en arbeidstijdenwet;
  • om met betrekking tot eigen medewerkers, de leefomgeving, de leveranciers en de klanten een open sociaal beleid te voeren dat gebaseerd is op wederzijdse samenwerking, vertrouwen en respect;
  • met een faire prijs binnen een concurrerende markt te handelen;
  • zich in te spannen om elke dag met zijn klanten, leveranciers en medewerkers een duurzame relatie tot stand te brengen waarbij de klanteisen en -specificaties maatgevend zijn;
  • dat respectvol wordt omgegaan met het milieu en de maatschappij;
  • om daar waar mogelijk energiebesparingen te realiseren, het wagenpark te elektrificeren en daarmee de uitstoot van CO2 en afval in de keten zoveel mogelijk te beperken;
  • om deze principes in alle bedrijfsonderdelen ten uitvoer te brengen en deze actief uit te dragen naar zijn werknemers, klanten en leveranciers; 
  • om zijn leveranciers te attenderen op de eisen van de MVO Prestatieladder die wij als itsme aan hen stellen, waarin onder andere naar voren komt dat er rekening gehouden dient te worden met conflict minerals, mensenrechten, arbeidsomstandigheden en het milieu in de landen waar de stoffen of artikelen gefabriceerd worden of deze artikelen of stoffen hun oorsprong vinden;  
  • om in de gehele handelsketen corruptie of omkoping, belangenconflicten, frauduleuze activiteiten, witwaspraktijken of concurrentiebeperkende praktijken uit te sluiten; ▪ om professionele aandacht te geven aan de vragen van klanten en het vertrouwen van klanten te genieten.
  • dat de middelen, processen en mensen voldoen aan de gewenste normeisen, zodat uitsluitend diensten van topkwaliteit worden geleverd;
  • het totaal van bedrijfsprocessen te waarborgen en te beheersen, te voldoen aan gespecificeerde normeisen en waar mogelijk continu te verbeteren zodat afwijkingen, klachten en schades tot een minimum worden beperkt, de risico’s worden opgepakt en de kansen worden benut;
  • een administratief systeem te gebruiken dat betrouwbaar is en zo wordt ingericht dat de uitgevoerde activiteiten te allen tijde inzichtelijk en meetbaar zijn en daarmee optimalisatie van de bedrijfsactiviteiten kan worden nagestreefd;
  • dat er met (digitale) bedrijfsgegevens door medewerkers integer wordt omgegaan en er beveiligingssystemen worden ingericht zodat deze data vertrouwelijk en veilig opgeslagen kunnen worden en niet in verkeerde handen terecht kunnen komen.


Deze beleidsverklaring is binnen de organisatie als zodanig bekend gemaakt.


Raamsdonksveer, 15 mei 2023  



 

Taco Leeflang Directeur   


Download beleidsverlaring