text.skipToContent text.skipToNavigation

Netwerkcheck


De APK-keuring van je netwerk
 

Een industrieel datanetwerk moet voortdurend meegaan met veranderende (systeem-)eisen om storing en uitval te voorkomen en beschikbaarheid van productiecapaciteit te garanderen. Daarom moeten veranderingen van parameterinstellingen, netwerkuitbreidingen en hardware-aanpassingen altijd zorgvuldig worden uitgedacht en uitgevoerd.
 

Productieverlies door ongeplande stilstand brengt meestal hoge kosten met zich mee. Om stilstand als gevolg van netwerkproblemen te voorkomen of te minimaliseren, is er de netwerkcheck.

Aangezien voorkomen nog altijd beter is dan genezen, is de netwerkcheck van itsme Industrial Automation de beste garantie tegen stilstand door netwerkproblemen, zeker als het netwerksysteem ouder is dan vijf jaar. Door een periodieke controle — bijvoorbeeld jaarlijks — krijg je tijdig inzicht in de toestand van het netwerk en kun je tijdig actie ondernemen om het werkend te houden.
 

Intakegesprek/(voor)onderzoek

Onze netwerkcheck begint met een vrijblijvende en kosteloze telefonische intake. We vragen waar het probleem zit en hoe groot het netwerk is. Op basis van die gegevens maken we een inschatting van de tijd en de investering die de oplossing zal vergen. Als het lastig is om de omvang van het probleem op afstand goed in te schatten, kan de eerste inschatting worden bijgesteld nadat onze netwerkspecialist een dagdeel op de locatie is geweest.   
 

Netwerkcheck op locatie

Onze specialist neemt zijn kennis en meetapparatuur mee en gaat dan zowel fysiek als digitaal aan de slag. Daarbij kan hij worden vergezeld door de opdrachtgever. Het fysieke deel van de check bestaat uit een kwaliteitscontrole van de verbindingen, connectoren en bekabeling. Het digitale deel is het doormeten van de installatie om de fouten in het netwerk te detecteren. Veel voorkomende fouten als ruis, reflecties, spanningsdips, afsluitweerstandsproblemen, dubbele adressen, draadbreuken en configuratiefouten komen hierdoor aan het licht.    

Van de meetresultaten wordt een gedetailleerde rapportage gegenereerd. Deze rapportage vullen we aan met verbetermogelijkheden en onze aanbevelingen voor eventuele vervolgstappen.

Aan de hand van de rapportage stippelen we samen de beste vervolgstrategie uit. Die kan bijvoorbeeld bestaan uit het vervangen van componenten. Als een component niet meer leverbaar is, kunnen wij een vervanger leveren en eventueel programmeren. Ondersteuning van itsme bij een-op-een-vervanging of migratie kan een vervolg van de netwerkcheck zijn. Maar je kan er ook voor kiezen om dit zelf te regelen.

Het is ook mogelijk om een abonnement te nemen op de netwerkcheck. Een goed moment om daarmee te beginnen is een nulmeting nadat het systeem op orde is gebracht.

Hoelang duurt het en wat is de investering?

De duur van de check hangt af van de aard en de omvang van de eventuele problemen van het te onderzoeken netwerk. Een netwerkcheck van een halve dag is een investering van 750 euro, inclusief reiskosten, meting, rapportage en adviesgesprek over de vervolgstrategie. Voor netwerkchecks die langer dan een halve dag duren, rekenen we, bovenop de 750 euro, 110 euro per uur.
 

Wat levert het op?

Je kunt meer vertrouwen op de zekerheid van een goedwerkend netwerk. De rapportage geeft inzicht in je netwerk en de eventuele problemen ervan. Als een simpele preventieve check een ongeplande productiestilstand voorkomt, kan hij vooral een enorme kostenbesparing opleveren. Met een bescheiden investering in een abonnement wordt daarnaast het risico op een veelvoud van die kosten aanzienlijk verkleind.
 

Vakwerk

We voeren de netwerkcheck uit met vakmensen, medewerkers en/of partners van itsme, zoals HMS Networks. Onze experts zitten klaar om bij jou aan de slag te gaan! Bel +31 (0)76 578 28 79 en maak geheel vrijblijvend een belafspraak met onze netwerkspecialist of vul bijgaand formulier in.

Let op!

Bel ons direct als op jouw Profibusmodules foutlampjes gaan branden en/of foutmeldingen verschijnen. Bij andere alarmmeldingen (HMI, SCADA), of als het systeem vreemd gedrag vertoont, zoals plotselinge PLC-stops en onverklaarbare uitsturingen van I/O.

Wat kan een Netwerkcheck voor mijn locatie betekenen?

Vul het formulier in en we nemen contact met je op!
 

Wellicht bent u ook hierin geïnteresseerd:

Technische support desk
Maak kennis met onze Technical Support Desk. Hier werken productspecialisten. Echte techneuten, met diepgaande kennis van leveranciers, industrieën en toepassingen. Ze zijn ervaren, geven onze trainingen en kennen de praktische uitdagingen van machinefabrikanten en industriële eindgebruikers. En naast dat alles: ze zijn er voor u. Klaar om uw vragen te beantwoorden. Of u direct te helpen wanneer de situatie daarom vraagt.
Lees hier verder
Training
In de snel veranderende wereld van industriële automatisering houdt u uw kennis graag op peil. Een training of expert-workshop ligt dan voor de hand, al moet het aanbod uiteraard aansluiten bij wat een programmeur of service engineer wil leren. Kies daarom voor lesstof op maat, met één van de ruim 65 trainingen door itsme Industrial Automation. U leert niet zozeer van een trainer, maar vooral van een techneut. Van iemand die uw wereld kent en uitgaat van de praktijk.
Lees hier verder

Deze productgroepen zijn wellicht ook interessant voor u:

Ontdek onze competenties, services en oplossingen voor uw succes: